חווית לקוח

הדרכים המובילות לחדשנות במלון שלכם – חלק א

כותבת: גרנית שרון מנהלת תחום חדשנות בהתאחדות המלונות

 

חדשנות זה היכולות לראות שינוי כהזדמנות ולא כאיום – אבל שינוי שמביא ערך!

הטרנספורמציה הדיגיטלית הגיעה כמעט לכל תחום. עדיין קיים פער גדול בין קצב ההתפתחות הטכנולוגית לבין היכולת של חברה להתאים את עצמה אליה במהירות הנדרשת. ורואים  כיום הרבה חברות שמנסות לסגור את הפער.

בעולם האירוח רואים שקצב הטמעת הטכנולוגיה לא גבוהה ומה שתקופת הקורונה קידמה בשנתיים היה לוקח לפחות 5-7 שנים ללא המגפה.

 

תאורטית, קל לבצע חידושים – רעיונות חדשים תמיד משותפים ומתגלים. אנחנו רק צריכים לשים לב ולהימשך למה שלוכד את הדמיון שלנו ומעורר בנו השראה.

כשאתם מבצעים חידושים במלון שלכם, עליכם לחשוב לאיזה מטרות אתם מכוונים. האם אתם מנסים ליצור חוויה שהיא באמת בלתי נשכחת, למצוא תזרים הכנסות נוסף, להקל על הצוות שלכם או להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת כדי לעזור למלון שלכם להצליח בכל התחומים?

הנה כמה רעיונות לתחומים שונים בעסק שלכם שיעזרו לכם לממש חדשנות. הפעם נתמקד בחוויית אורח.

 

רעיונות לשדרוג חווית אורח

למותר לציין שכל דבר שאתם יכולים לעשות כדי ליצור חוויה רגשית חזקה יותר בקרב האורחים במהלך שהייתם הוא רעיון טוב. כנ"ל לגבי הפיכת השהייה שלהם לקלה ונוחה יותר, החל מהצ'ק-אין ועד לצ'ק-אאוט.

אם עדיין לא עשיתם זאת, כדאי לבדוק את הרעיונות הבאים:

    • אפליקציות למלונות  – שימוש באפליקציות שמשמשות כתוסף למערכות הקיימות שלכם יכול לשפר באופן משמעותי את היכולת שלכם לספק שירות נהדר. לדוגמה, ייתכן שתוכלו להציע לאורחים צ'ק-אין וצ'ק-אאוט בנייד, ולאפשר להם לדלג על זמני ההמתנה ולמנוע את הטרחה הכרוכה בהתמודדות עם דלפק הקבלה. קיימים בארץ פתרונות מתקדמים ייצור ישראלי כגון Easyeay ו Duve

 

    • אוטומציה של שירות עצמי  – בעזרת טכנולוגיית שירות עצמי, האורחים מרגישים שהם בשליטה ולא נדחפים לקבל החלטה מסוימת. זה נותן להם תחושה נוחה של חופש וגמישות. כמובן שצוות אנושי יכול תמיד להיות בהישג יד כדי לסייע ולעזור בבקשות.

 

    • חוויות נטולות מפתחות  – הצורך לזכור מפתח, או אפילו כרטיס מפתח, יכול לעצבן את האורחים וזה משהו שקל לשכוח. עם טכנולוגיית זיהוי פנים, או כניסה לדלת באמצעות הנייד, אתם יכולים להפוך את הפעולה הפשוטה של כניסה לחדר שלהם להרבה יותר קלה – כמו שהיא צריכה להיות.

 

    • שירותים חכמים לאורחים – בדיוק כמו שימוש במפתח פיזי, לקום ולשבת כדי להתאים את התאורה, החימום או האזעקה וכו' יכולים להפר את הרוגע שהאורחים מחפשים כשהם יוצאים לחופשה. עם שירותים חכמים לאורחים, הם יוכלו לשלוט בכל דבר בחדר שלהם ממקום אחד, כמו טאבלט

 

    • לשנות את ייעוד הנכסים שלכם   – אם אתם הופכים את חווית הצ׳ק-אין והשירות העצמי לכל כך הרבה יותר מהירה וקלה, האם אתם באמת צריכים את כל דלפקי הקבלה מסורתי? אולי במקום זאת זה יכול לשמש כבר שמעניק לאורחים משקה חינם עם הגעתם, אזור טרקלין שבו האורחים יכולים להירגע, או מקום שבו מוזיקאים ואנשי בידור מקומיים יכולים להופיע.

 

  • התאמה אישית – כל דרך חדשה להתאים אישית את חוויית האורחים היא חידוש מצוין. היא מחייבת אתכם לאסוף נתוני אורחים באמצעות תהליך ההזמנה, תקשורת לפני השהייה ותקשורת לאחר השהייה. ברגע שאתם יודעים מה הדברים שהם אוהבים ולא אוהבים, ניתן להפתיע אותם במהלך השהייה באמצעות המשקה האהוב עליהם שימתין להם, או על ידי שיחת ההשכמה וארוחת הבוקר שלהם שכבר נקבעה מראש.