AI

בינה מלאכותית (AI) בעולם המלונות – כבר פה!

כותבת: גרנית שרון מנהלת תחום חדשנות בהתאחדות המלונות

בינה מלאכותית (AI) הגיעה גם אלינו המלונות והיא פה להישאר!  חשוב שאנחנו אנשי המקצוע בענף המלונאות נבין את הטרנדים העדכניים ביותר בבינה מלאכותית שיכולים להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו אנו פועלים ומספקים שירות לאורחים.

הבניה המלאכותית נוגעת בכל תחום המלונאות מחוויית אורח להתייעלות בשיווק מתמחור חכם ומדיוק לרובוטים. דוגמא פשוטה אפשר לראות איך בינה מלאכותית יכולה להפוך משימות שחוזרות על עצמן לאוטומטיות, מה שמאפשר לצוות המלון להתמקד בפעילויות אסטרטגיות יותר כמו בניית קשרים עם לקוחות חשובים ומתן שירות מותאם אישית לאורחים.

בנוסף ניתוח חיזוי יכול לעזור למלונאים לנתח נתונים ולחזות התנהגות לקוחות ומגמות שוק, ולאפשר להם לקבל החלטות מבוססות נתונים ולפתח אסטרטגיות שיווק יעילות יותר.

מנועי התאמה אישית והמלצה המופעלים על ידי בינה מלאכותית יכולים לספק חוויות ממוקדות ומותאמות אישית יותר לאורחים בודדים בהתבסס על העדפותיהם, התנהגות העבר והדמוגרפיה שלהם. צ'אטבוטים מונעי בינה מלאכותית ועוזרים וירטואליים יאפשרו לצוות המלון לקיים אינטראקציה עם האורחים בזמן אמת ולספק המלצות וסיוע מותאמים אישית. טכנולוגיית חדרים חכמה המשולבת עם AI יכולה לספק לאורחים שהות נוחה ונוחה יותר. ניתן להשתמש בבינה מלאכותית גם כדי לנטר ולחזות צרכי תחזוקה בחדרי מלון, לייעל החלטות תמחור ומלאי, לחזות ביקוש ולהתאים את זמינות החדרים בהתאם, לייעל את יעילות האנרגיה ולהפחית את העלויות הכרוכות בניהול ותפעול המלון. על ידי הבנת המגמות הללו, אנשי מקצוע בתעשיית המלונאות יכולים להישאר תחרותיים ולספק שירות טוב יותר לאורחים שלהם.

הנה כמה דוגמאות מתחומים שונים:

AI  בחוויית אורח

בינה מלאכותית אמורה לחולל מהפכה בחוויית אורחי המלון ב-10 השנים הבאות על ידי מתן שירות מותאם ויעיל יותר באמצעות שימוש במנועי התאמה אישית והמלצות, אוטומציה של משימות חוזרות ונשנות, עוזרים וירטואליים, טכנולוגיית חדרים חכמים ושירותי קונסיירז".

בנוסף, AI ישולב עם מציאות מדומה ומציאות רבודה כדי לספק לאורחים חוויות סוחפות כגון סיורים וירטואליים, בחירת חדרים וירטואליים ואירועים וירטואליים. יתר על כן, בינה מלאכותית תאפשר חוויה אישית ופרסונליזציה בחוויית אירוח שמותאמת אישית לאורח.

 

AI במשאבי אנוש ועבודה

בינה מלאכותית (AI) צפויה לשנות את הגיוס, כוח האדם ומשאבי האנוש בענף המלונאות בכמה אופנים.

אנחנו נראה יותר ויותר שימוש לאופטימיזציה של תזמון וניהול כוח אדם על ידי חיזוי ביקוש והתאמת רמות כוח האדם בהתאם, וכתוצאה מכך שימוש יעיל יותר במשאבי המלון.

בינה מלאכותית יכולה לשמש גם כדי לנתח את ביצועי העובדים ולספק משוב, לזהות צורכי הדרכה ולעקוב אחר מעורבות העובדים. על ידי מתן תובנות מניתוח נתונים, בתי מלון יכולים ליישם תוכניות לשיפור שימור העובדים ושביעות הרצון.

שילוב הבינה המלאכותית בגיוס, כוח אדם ומשאבי אנוש בענף המלונאות יביא ליותר יעילות ואפקטיביות, מתן שירות טוב יותר לאורחים תוך תמיכה ופיתוח עובדים.

 

AI בשיווק

בינה מלאכותית צפויה לשנות את שיווק בתי המלון על ידי הפעלת קמפיינים שיווקיים ממוקדים ומותאמים יותר המבוססים על העדפות אורחים בודדים, התנהגות עבר ודמוגרפיה.

בינה  מלאכותית תאפשר לאנשי השיווק לנתח כמויות גדולות של נתונים ולהשתמש בניתוח חזוי כדי לחזות התנהגות לקוחות ומגמות שוק, וכתוצאה מכך אסטרטגיות שיווק יעילות יותר והחלטות מונעות נתונים. צ'אטבוטים ועוזרים וירטואליים יהפכו לנפוצים יותר בשיווק בבתי מלון, ויאפשרו למלונות לקיים אינטראקציה עם האורחים בזמן אמת ולספק המלצות והצעות מותאמות אישית.

AI  ישחק תפקיד בזיהוי ומיקוד המשפיענים היעילים ביותר לקמפיינים של בתי מלון, ותסייע למלונות בניטור פלטפורמות המדיה החברתית ובזיהוי משוב לקוחות, סנטימנטים ואזכורי המלון כדי להגיב באופן מיידי ולשפר את חווית האורח.

בנוסף בינה מלאכותית תאפשר לבתי מלון לבצע אוטומציה ואופטימיזציה של מסעות הפרסום הדיגיטליים שלהם, על ידי זיהוי הערוצים, הקהלים והזמנים היעילים ביותר לפרסום, וכתוצאה מכך ניצול יעיל יותר של תקציב הפרסום.

 

בינה מלאכותית בניהול רווחיות

בינה מלאכותית יכולה לעזור מאוד לתעשיית האירוח בכל הנוגע לניהול הכנסות. אלגוריתמי בינה מלאכותית יכולים לעזור לבתי מלון להתאים את המחירים שלהם בזמן אמת על סמך ביקוש וגורמים אחרים, הידועים לרוב בתור תמחור דינמי. על ידי ניתוח נתונים ממגוון מקורות, כגון דפוסי הזמנה, מחירי מתחרים ואפילו תחזיות מזג אוויר, AI יכול לעזור לבתי מלון לייעל את אסטרטגיות התמחור שלהם ולמקסם את ההכנסות.

בעוד שתמחור דינמי מגיב לגורמים בעולם החיצון, בינה מלאכותית יכולה גם להסתגל במהירות לגורמים בתוך עסק אירוח כדי למקסם את ההכנסה. בינה מלאכותית יכולה לעזור לבתי מלון לייעל את מלאי החדרים על ידי חיזוי דפוסי ביקוש והצעת התמהיל האופטימלי של סוגי חדרים ומתקנים להציע בכל זמן נתון. זה יכול לעזור לבתי מלון למקסם את התפוסה וההכנסות תוך מזעור בזבוז.

בינה מלאכותית יכולה גם לעזור לבתי מלון לנהל את ערוצי ההפצה שלהם בצורה יעילה יותר על ידי ניתוח נתונים ממקורות רבים, כולל סוכנויות נסיעות מקוונות, הזמנות ישירות ופלטפורמות מדיה חברתית. זה יכול לעזור לבתי מלון לזהות את הערוצים היעילים ביותר להגעה לקהלי היעד שלהם ולבצע אופטימיזציה של אסטרטגיות ההפצה שלהם בהתאם.

חשוב להשקיע בלמידה והתייעלות דרך שימוש נכון בטכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית. עכשיו זה הזמן להתחיל.