בהמשך לעדכון ששלחתנו לפני כחודשיים לגבי הפחתת דרישות אבטחה בחניוני המלונות, פנה אלינו צחי הראל סמנכ"ל הכספים של מלון ענבל בירושלים, בהצעות לייעול ושיפור הדרישה עוד יותר.

צחי הצטרף לצוות וילווה אותנו בסיבוב נוסף מול המשטרה והמשרד לביטחון לאומי (לשעבר: המשרד לביטחון פנים), והבוקר התבשרנו כי היוזמה של צחי נשאה פרי, משטרת ישראל קיבלה את עמדתנו והסכימה להפחית עוד יותר את דרישות האבטחה בחניוני המלונות, כדלקמן:

מעתה, כל חניון שהינו ללקוחות מזדמנים, ואיננו בקניון, פטור מהצבת בודק בטחוני בכניסה לחניון, פטור מהצבת מערכת LPR (מצלמות רכב) בכניסה, ורק נדרש להתקין מצלמות ברזולוציה של 2 מגה פיקסל, המכוונת לנהג הרכב, ומאפשרת זיהוי פנים ומצלמה שתקלוט את מס' הרכב, וחיבורן לעמדת הקבלה / השומר / טיים קיפר, כך שמישהו מטעם המלון ידבר עם הנהג ויפתח לו את מחסום החניה, טרם כניסתו לחניון.

אנו צופים שמהלך זה יחסוך עלויות בדמות שכר השומרים בחניונים, והוא מצטרף למהלכי אגף הרגולציה בהתאחדות בשנים האחרונות בהפחתת רגולציה ועלויות למלונות, תוך השוואת הדרישות לנהוג בעולם המערבי. בהזדמנות זו, נבקש להודות לצח הראל שליווה אותנו בתהליך.

פריט רישוי 8.6 ז' – חניון מקורה או תת-קרקעי ששטחו מעל 500 מר