אמיר חייק חושש מסגירת המלונות בחגים: ענף התיירות לא יוכל לעמוד בעוד סגר ובטח שלא בתקופת החגים. הוא מזהיר כי אם יוחלט על סגר במלונות, קיים סיכוי רב שהם ייפתחו שוב רק לקראת פסח בשנה הבאה: "אני רוצה להאמין שהשכל הישר ינצח"

אל לנו לטעות עם תמונות מהמלונות המלאים מכיוון שרק כ-65% מהמלונות פתוחים. הסגר אולי מצטלם טוב אבל משמעותו הוא נזק בלתי הפיך לכלכלה. סגירת בתי מלון לא דומה לסגירת כל עסק אחר: סגירת מלון אורכת כשבועיים ופתיחה מחודשת אורכת גם היא כשבועיים…ולכן הענף הזה, שעליו מושתתת תשתית התיירות של ישראל, לא יוכל לספוג סגירה נוספת ובוודאי שלא בתקופה, הנחשבת לתקופת שיא. אם יוחלט על סגר במלונות, קיים סיכוי רב שהמלונות ייסגרו וייפתחו שוב לקראת חג הפסח בשנה הבאה.

ענף המלונות, אשר בימי טרום קורונה, העסיק 41,000 עובדים ישירים ועוד כ-120,000 עובדים עקיפים, הוא הענף שנפגע ראשון ויהיה לצערנו האחרון לצאת מהמשבר. אל לנו לטעות עם תמונות מהמלונות המלאים מכיוון שרק חלקם פתוחים היום וזאת בשל העובדה כי אין תיירות לישראל, דבר שלמעשה היכה מכה קשה מאד את המלונות בערים כמו ירושלים, תל אביב, נצרת, טבריה, חיפה ונתניה.

בימים האחרונים אנו שומעים על כוונה להטיל סגר בחגים, ידיעות שרק הן פוגעות בהזמנות של המלונות הפתוחים. וכלכלה כידוע זקוקה לוודאות. על כל אחת ואחד מאתנו חלה חובה לפעול על מנת להציל ולהחזיר לעבודה עובדים רבים ככל הניתן, הבריאות מאד חשובה, והכלכלה והתעסוקה חשובות לא פחות. כל זעזוע בדמות איום בסגר פוגעים באמון האזרחים וברצונם לצרוך ובאמון העסקים וברצונם להשקיע. איומים בסגר משמעותם עונש קולקטיבי למשק הישראלי כולו. הוא אולי מצטלם טוב אבל משמעותו הוא נזק בלתי הפיך לכלכלה.

זה המקום להזכיר מספר עובדות הקשורות למלונות ישראל:
המלונאים פועלים לפי התו הסגול ומקפידים על ההנחיות, התוצאה היא שאחוז החולים במלונות הוא 0.01% מהאורחים וגם הם מגיעים חולים אל המלונות ומרביתם לא נדבקו במלונות עצמם.
עוד חשוב להבין כי סגירת מלון בשל סגר כזה או אחר, אינה דומה לסגירת חנות או לסגירת כל עסק אחר: סגירת מלון אורכת כשבועיים ופתיחה מחודשת אורכת גם היא כשבועיים…ולכן הענף הזה, שעליו מושתתת תשתית התיירות של ישראל, לא יוכל לספוג סגירה נוספת ובוודאי שלא בתקופה הנחשבת לתקופת שיא.

המשמעות היא אחת: אם יוחלט על סגר במלונות, קיים סיכוי רב שהמלונות ייסגרו וייפתחו שוב לקראת חג הפסח בשנה הבאה, ומכאן שתהיה פגיעה אדירה בענף, בעובדיו ובספקיו הרבים.

ונקודה אחרונה: העיר אילת. כלכלת העיר כולה בנויה על תיירות. כשהמלונות פתוחים ומלאים, המוניות פועלות, המסעדות פועלות, החנויות פועלות והקניונים מלאים – מכה נוספת לענף, תנחית מכת מוות לכלכלת העיר.
אני רוצה להאמין כי השכל הישר ינצח והפתרון לבעיה הבריאותית יימצא במקומות הנכונים ולא בבתי המלון בהם לא קיימת הבעיה. אנו זקוקים לסדר ולא לסגר.