עד כה שיטת המדידה לצורך ארנונה הוקפאה בחוק ההסדרים משנת 1992 על מנת שהרשויות המקומיות לא תוכלנה בדלת האחורית להגדיל את שיעורי הארנונה לתושבים ולעסקים (מעבר לנקבע כל שנה בחוק) עי' שינוי שיטת המדידה.

הסעיף שהוכנס עכשיו לחוק ההסדרים הנוכחי במסגרת פרק הארנונה ( סעיף 80) (מצ"ב) מאפשר לרשות מקומית ששיטת המדידה שלה הוקפאה בזמנו על "נטו נטו" להגיש  בקשה לשרי הפנים והאוצר לעבור לשיטת מדידה מרחיבה יותר "ברוטו-ברוטו".

עפי' ההערכות שלנו בערים כמו ת"א, ירושלים, ר"ג, חיפה, הרצליה ורחובות שהשיטה הנהוגה בהן כיום היא נטו-נטו עלול שינוי השיטה להעלות תשלומי הארנונה למלונות באופן קיצוני של עד כ-15% ! הגזירה הזו מאיימת נכון לעכשיו על כלל העסקים והתושבים בערים שכיום מחשבות ארנונה לפי שיטת נטו-נטו.

   אנחנו פועלים באופן נרחב בכנסת ובממשלה במשותף עם נשיאות המגזר העסקי על מנת לבטל את הסעיף ולמנוע את איום העלאת הארנונה. הסעיף עתיד לעלות לדיון בוועדת הכספים במסגרת הכנה לקריאה שניה שלישית בחודש הקרוב. במקביל אנחנו פועלים לגייס גם את שר התיירות חיים כץ (מצ"ב מכתבנו). בנוסף, הזמנו עבודה כלכלית במטרה לאמוד את הנזק הפוטנציאלי רק לענף שלנו.

   נמשיך לעדכן.

מכתב לשר התיירות – ארנונה