מלונאים יקרים,

בתקופה האחרונה, ריחפה עננת חוסר ודאות כבדה מעל ענף התיירות הנכנסת לישראל, עם אישורה בממשלה של הצעת האוצר להטיל מע"מ על התיירות הנכנסת לישראל.

עבורנו כענף, זה היה איום אמיתי שהפך את המאבק בו למלחמת קיום וכך בדיוק התייחסנו לזה.

 

התאחדות המלונות יחד עם לשכת התאום של תעשיית התיירות התגייסה להילחם בהחלטה ובתאום מלא עם שר התיירות חיים כץ  וצוותו, הכנו תוכנית אסטרטגית ופעלנו כדי לגייס את דעת הציבור ומקבלי ההחלטות ולהביא לביטול ההחלטה.

במסגרת מאמצי השכנוע הכין עבורנו הכלכלן ד"ר אסף אילת עבודה שטח כלכלית שהפריכה את הנחות העבודה של האוצר שהיו הבסיס לכוונה לבטל את הפטור ממע"מ. פעלנו יחד עם צוות הלוביסטים והאסטרטגיים שלנו, הכנו ניירות עמדה, דיברנו עם שרים, הופענו לא מעט בתקשורת וגייסנו למשימה את כל מי שיכול היה לשמש לנו לעזר וגם רבים מכם המלונאים. גם יו"ר נשיאות המגזר העסקי בה אנו חברים, דובי אמיתי, פעל בנחישות כדי לסייע לנו בזירות השונות.

הבוקר התקיים הדיון האחרון בממשלה, רגע לפני שחוק ההסדרים עובר להליך החקיקה בכנסת.

בכוחות משותפים יחד עם השר וראש המטה שלו מיכאל יצחקוב ומנכ"ל המשרד דני שחר,  נערכנו לדיון היום על מנת להשיג רוב בוועדת השרים כדי להוציא את ההחלטה מחוק ההסדרים.

בסופו של דיון קשה מול האוצר, ירדה לשמחתנו מסדר היום ההצעה לבטל את הפטור ממע"מ על התיירות.

 

אבן כבדה ירדה מליבנו ואני מאמין שכולכם כעת תתפנו להכנות לפסח ולאירוח תיירים וגם ישראלים במספרים שהכרנו לפני מגיפה הקורונה.

בהזדמנות זו אעדכן אתכם שאנחנו מתכננים הרמת כוסית חגיגית לפסח בסוף החודש בהשתתפות שר התיירות חיים כץ.

כמובן הפרטים המדויקים יועברו בהמשך.

 

ומילה אחרונה – תודה גדולה ליעל דניאלי ולצוות ההתאחדות.

 

שלכם,

ג'ימי זוהר, מ"מ נשיא ויו"ר המועצה